01 xuño 2008

Don Cirilo.

Dicía na entrada anterior que en Redes tamén tivemos médico.


No meu recordo quedan dous doutores en medicina que consultaran en
este pobo. O último, ou sexa o máis recente, D. Manuel Carballo, vivía en Ares e viña a pasar consulta no "Pósito"; foi ate os anos setenta, a partires de aí a xente de Redes asiste a consulta médica a Ares.

Supoño que antes habería outros, pero o primeiro médico que eu recordo en Redes foi D. Cirilo Pérez. Vivía ca súa familia e consultaba nesa casa da foto, a que ten esa inmensa galería tan
fermosa hoxe
tristemente desaparecida; detrás desa galería estaba a consulta.

No meu recordo véxome nela, nos primeiros anos cincuenta, sentado na camilla e vendo o mar dun fermoso día de verán polos cristais da galería; estaba eu acompañado do meu pai, que me levara para que don Cirilo me fixera unha delicada operación nunha orella que saíra “cun defecto”, tiña un cachiño de sobra. Recordo como o doutor me entretivo cuns prospectos de menciñas para, mentrastanto, poder facelo seu traballo sin que eu protestara.

Don Cirilo, neses anos era xa un home pode que cincuentón, con bastante “humanidade”, cara amplia, mofletuda, risoña sempre, sempre amable e atento, có seu maletín disposto e a punto para desempeñar a súa profesión cando fora preciso, a calquera hora.

Contáronme moitas veces que o día que nacín fórono chamar, veu ate a casa, recoñeceu a miña nai e veu que a cousa estaba ben e que había que esperar un pouco. Como era a hora de xantar dixo que ía a súa casa, xantaba e volvía; pero baixando as escaleiras para se ir veu que, na cociña, estaba miña aboa facendo o caldo e mudou de idea, sentouse, puxeronlle un prato e xa se quedou a comer alí un bo prato de caldo.

El era así habitualmente, era a súa forma de ser. Era un médico dos de verdade de familia e que eran como da familia. Xa nos gustaría que fosen así os de hoxe en día, xa!.

2 comentarios:

ROGELIO CARLOS dixo...

Estou seguro de que eres coetaneo meu xa que con boa pluma e igual sentimemto levaxesme a entrañables lembranzas comuns dificilmente se poderian mellorar istas hestorias tan ben contadas:A VIDA,VERDADEIRA HESTORIA extendese cara atras(Niesche).1aperta .ROXELIO

Sobrino dixo...

Magnifico relato y palabras que rebosan autenticidad de otros tiempos diferentes pero ni mejores ni peores sino otros tiempos, donde eso si las cosas se hacían con mas amor, donde aún no salpicaba la influencia del capitalismo y consumismo que incitan a vivir de prisa y olvidarse de saborear una buena comida, una pequeña nota, que al leer el escrito parece que queda desatendida, tenemos la mejor sanidad del mundo, un abrazo y verdadero placer de leer,estes fragmentos de realidad.